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BEYOND THE SURFACE – MÁS ALLÁ DE LA SUPERFICIE

BEYOND SURFACE MARBLE DESIGN

BEYOND THE SURFACE – MÁS ALLÁ DE LA SUPERFICIE

BEYOND THE SURFACE – MARBLE DESIGN.

The difficulty of working in stone. Beyond the surface and marble design are two dynamics that drive the idea of natural stone at Meddel.

After years of experience in the sector of high decoration, after visits to fairs and exhibitions, after much research of the competition, of the tendencies, of the novelties, I have discovered what is the reason to find only loose pieces, of gross interest, surfaces and of hollowed out stone, and it is the difficulty to work the stone and to obtain a fine finish. Or what is the same, the terrible ease in achieving a rough result in only 2 centimetres of margin. That’s why going beyond the surface in marble design is one of Meddel’s driving principles.

Stone has hard qualities, which are difficult to work with. It is a material with an extensive sculptural leave, and usually worked in the rough. In such a way that one starts from a solid piece, and from this one molds what ends up being a sculpture, a solid form with defined curves based on the thickness of the material.

The same happens if you leave the art and venture into the specific sector of decoration, more specifically furniture design. Industrial techniques that start from a block, and end up cutting shapes, that even with a subtle and embellished appearance, do not stop being composed of a solid as a main base.

And, on the other hand, the surface. The classic polished surface table has always been understood. A table that is cold to the touch, that inevitably transports us to family tables, to a breakfast prepared with love and enjoyed with grandparents, a childhood memory that inevitably transports our senses to a summer estate, to a day among fruit trees, to a night of dinner and socialising.

Against the trend, design must go further. By essence, design must seek and search, not limit the material to a brute or a mere surface.

Nuria Moll

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MÁS ALLÁ DE LA SUPERFICIE – DISEÑO DE MÁRMOL.

La dificultad de trabajar en piedra. Más allá de la superficie y diseño en mármol son dos dinámicas que mueven el concepto de piedra natural en Meddel.

Tras años de experiencia en el sector de la alta decoración, tras visitas a ferias y salones, tras mucha investigación de la competencia, de las tendencias, de las novedades, he descubierto cual es la razón de encontrar sólo piezas sueltas, de interés bruto, de superficies y de piedra hueca vaciada, y es la dificultad de trabajar la piedra y conseguir una terminación fina. O lo que es lo mismo, la terrible facilidad en conseguir un resultado brusco en tan sólo 2 centímetros de margen. Por eso ir más allá de la superficie en diseño en mármol es uno de los principios que mueven Meddel.

La piedra posee cualidades duras, de difícil trabajar. Se trata de un material con un extenso deje escultórico, y habitualmente trabajado en bruto. De forma que se parte de una pieza sólida, y a partir de esta se amolda lo que termina siendo una escultura, una forma sólida con curvas definidas en base al grueso del material.

Igual pasa si sales del arte y te aventuras al sector específico de la decoración, más en concreto del diseño de mobiliario. Técnicas industriales que parten de un bloque, y terminan cortando formas, que incluso con apariencia sutil y embellecida, no dejan de componerse de un macizo como base principal.

Y, por otro lado, la superficie. De siempre ha sido entendida la clásica mesa de superficie pulida. Una mesa fría al tacto, que nos transporta inevitablemente a las mesas familiares, a un desayuno preparado con amor y disfrutado con abuelos, un recuerdo de infancia que inevitablemente transporta nuestros sentidos a una finca de verano, a un día entre árboles frutales, a una noche de cena y tertulia.

Por contra tendencia, el diseño debe ir más allá. Por esencia, el diseño debe buscar y rebuscar, no limitar el material a un bruto o a una mera superficie.

Nuria Moll

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